اصفهان- در راستای اجرای حکم دادگستری علویجه بری رفع آلایندگی های کارخانه کیمیا چدن، ۱۵۰۰ اصله درخت در فضای سبز شهرک صنعتی علویجه کاشته شد.

کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت برای حمایت از محیط زیست علویجه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم که ظهر چهارشنبه با حضور خبرنگاران استان اصفهان برگزار شد، رییس دادگستری شهرستان علویجه در خصوص حکم صادر شده برای این کارخانه گفت: این حکم در راستای ابلاغ حکم دادستانی استان بر اساس حبس زدایی از مجازات ها صادر شده است.

مجتبی فرهمند با بیان اینکه ما موارد مشابه این کارخانه را در گذشته هم اجرا کرده ایم، ادامه داد: رویکرد جدید دستگاه قضا در جرایم علیه منابع طبیعی، محکوم کردن مجرم به احیای مرتع است.

وی خاطرنشان کرد: با کاشت ۱۵۰۰ نهال آلایندگی کارخانه کیمیا چدن علویجه به صفر می رسد.

رییس دادگستری شهرستان علویجه ادامه داد: در صدد هستیم در تعیین مجازات از ضمانت اجرایی استفاده کنیم تا محیط زیست نیز از این اقدام منتفع شود.

در ادامه این مراسم رییس هیات مدیره کارخانه کیمیاچدن علویجه نیز در سخنانی با بیان اینکه بر اساس قانون نباید مالیات بر ارزش افزوده به قراضه تعلق بگیرد اما در حال حاضر این کار انجام می شود، اظهار کرد: ما پیگیری های خود را از طریق مجلس و اتحادیه بازیافت انجام دادیم و طبق قول مسؤلان سال آینده این مالیات حذف می شود.

مجید نورشرق با بیان اینکه از سال ۸۳ بر اساس بند ۱۲ قانون پسماند باید پول هایی که صنایع به دولت پرداخت می کنند، به دولت بازگردد اما این کار انجام نشده است، افزود: اگر این مبالغ از خزانه دولت به محیط زیست بازگردد، بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی صنایع نیز مرتفع می شود.

وی با انتقاد از اینکه بر اساس استانداردهای زیست محیطی، صنایع در لیست اتهامی قرار دارند، ادامه داد: این در حالی است که آلودگی هر کوره این کارخانه از آلودگی اتوبوس ها ی در حال تردد سطح شهرها کمتر است اما چون مکان صنایع مشخص است بر نوک پیکان اتهام قرار می گیرند.

رییس هیات مدیره کارخانه کیمیاچدن علویجه در خصوص کاشت ۱۵۰۰ نهال بر اساس حکم رییس دادگستری علویجه، تصریح کرد: این تنها رای دادگاهی بود که ما هیچ اعتراضی نسبت به آن نداشتیم و برای عمل به تعهد اجتماعی خود آن را قبول کردیم.

نورشرق یادآور شد: این کارخانه زمینه اشتغال ۳ هزار نفر را به صورت مسقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.